Take “Your Cashmere Moment”.

Oftewel neem een momentje voor jezelf onder een heerlijk cashmere (of kasjmier) plaid van Philicka. Daar wordt je gelukkig en gezond van.

We hebben het druk.

Hoe drukker we het hebben, hoe minder rust we onszelf gunnen. Toch is een time-out cruciaal als we scherp willen blijven. Sterker nog; voldoende rust maakt extra productief en creatief- en bovendien een stuk gezelliger.
Als je bijtijds ontspant en voldoende slaapt, geef je je lichaam en geest rust; onder ander je spieren ontspannen, je hartslag daalt en je bloeddruk gaat omlaag. Muizenissen en beslommeringen verdwijnen naar de achtergrond. Verder herstellen hormoonspiegels, lichaamscellen en afweer zich.
Als je niet genoeg slaapt of rust, zorg je ervoor dat je hormonen uit balans raken. Dat schaadt de gezondheid. Als je probeert gezond te blijven door te sporten en gedisciplineerd te leven, dan doet dit alles je geen goed als je niet genoeg rust neemt.
Gezond leven is een optelsom van drie zaken; sporten, gezond eten en rust. Geen van deze zaken is belangrijker dan de andere. Ze zijn alle drie nodig om gezond te blijven, waardoor ze hetzelfde belang hebben. Om het makkelijk te maken, en het belang van rust eenvoudig te respecteren, een snel trucje om je dat te verdelen. De dag heeft 24 uur, dus dat zijn acht om te werken, acht om te rusten en acht om te doen wat je zelf wilt.

Een mooi voorbeeld.

Neem een voorbeeld aan de Amerikaanse generaal Eisenhower. Midden in de Tweede Wereldoorlog, terwijl er bommen op Londen vielen en D-day tot in detail moest worden voorbereid zat hij zo vaak hij kon op het Engelse platteland. Daar speelde hij golf, bridge, las veel en maakte lange wandelingen maar dacht vooral niet aan zijn werk. Dat klinkt heel onverstandig als de halve wereld in oorlog is en op jou rekent. Maar de “moments of rest” was het beste wat hij had kunnen doen. Zo weten wij nu ook…..

Een paar tips om jou momentje van rust te pakken
1. Droom
Ga dagdromen zoals je als kind deed. Zoek een heerlijk plekje met je favoriete plaid van Philicka. Fantaseer en visualiseer. Je zult zien hoe je hier van opknapt.
2. Pieker op papier
Schrijf alle ellende en negatieve gedachten van je af. Neem een mooi schrift en schrijf al je gedachten en vooral je negatieve gedachten van je af. Sluit het schriftje, berg het netjes op en berg ook al je vervelende gedachten daar op. Ervaar de rust van een opgeruimd hoofd.
3. Wandel
Ga de natuur in. Ontdek wat je onderweg tegenkomt. De verschillende planten en bomen. De geluiden die je hoort. Ontdek wat er leeft in het riviertje wat je onderweg tegenkomt. En geniet van de seizoenswisselingen. Beleef en neem de natuur in je op. Neem het mee, het geeft je rust.
4. Siësta’s
Sport, beweeg, wees actief maar neem daarna een korte pauze. Heerlijk ontspannen op een fijne plek. Na inspanning een korte ontspanning. Heel gezond.

En hoe fijn is het om deze momenten van rust te ervaren onder een heerlijke zachte cashmere (kasjmier) plaid van Philicka.

Geniet van ‘Your cashmere moment.